Strona 1 z 1

Tak się kiedyś jeździło...

: 29 maja 2006, 22:33
autor: BOGDAN
24.05.1939
Po raz pierwszy jechał pociąg przez Schneidemühl z szybkością 130 km/h z Berlina do Królewca, w czasie 2½ godziny z Schneidemühl do Berlina i w 4 godziny do Królewca.

A dzisiaj nie wiem czy doba by starczyła???

Pozdrawiam

: 14 cze 2006, 23:11
autor: SŁOWIANIN
...doliczając przesiadki wyglądało by to całkiem wesoło.

: 14 cze 2006, 23:58
autor: Tom
W 4 godz. do Królewca?

Nie wiem czy dzisiejszy Intercity pokonalby tę trasę w takim czasie. Wygląda na to, że pod wzgl. exploatacji technicznej stare było lepsze. Dziś, pośpieszny z Katowic do Poznania (też 350 km) jedzie tylko ponad 6 godz. PKP powinna to rozważyć.

Tom

: 15 cze 2006, 11:10
autor: jarek
InterCity Poznań - Warszawa (306km) jedzie jakieś 2h 45min (nigdzie po drodze się nie zatrzymuje). Podobny czas i odleglość jest na trasie Karków-Warszawa. Średnia wychodzi 111km/h. Szybciej chyba nic obecnie nie jedzie na polskich torach.

Pozdrawiam

: 15 cze 2006, 15:24
autor: Luke I
Na CMK pociągi rozkładowo jeżdżą z prędkością 160 km/h. Cała trasa przebiega od Zawiercia do Grodziska Mazowieckiego. Linia ta została budowana w latach 1971-77, a w 1994 włoski pociąg Pendolino pobił na niej rekord prękości na polskich torach 250,4 km/h. Polska dysponuje taborem, a dokładnie lokomotywami (EP09), których V-max wynosi tylko 160km/h.
Pojawiły się na krótko w Polsce szybkie, nowoczesne loki EU11 i EU43, z prędkością konstrukcyjną ponad 200km/h, ale PKP nie miało pieniędzy na ich zakup.
Co do pilskich torów, obecnie nie da rady wyjechać z naszego miasta z prędkością większą niż 100 km/h. I to też nie na wszystkich trasach (Chojnice 90km/h), a przy wylocie na Ujście 20 km/h. Tory w kierunku Wałcza też na pewno nie są w stanie wytrzymać prędkości 100 km/h Nie licząc wielu ograniczeń prędkości na szlaku np. Podborsko - Tychowo 50km/h to nie jest aż tak najgorzej.
Ale na pewno przy CMK jesteśmy wolni jak żółwie ;)
Obecnie najbardziej niezawodną lokomotywą jest EU07 V-max 125 km/h. W Pile często gości.
P.S. Co do większych szczegółów i ciekawostek kolejowych zapraszam do tematu "Dla MK" ;)
Pozdrawiam

: 28 cze 2006, 14:00
autor: BOGDAN
Dla porównania ze współczesnym rozkładem jazdy - zima 1934-1935

Obrazek
Pozdrawiam

: 13 sie 2006, 19:44
autor: SA108
Na tej stronie: http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Kursbuchtitel.html jest cały niemiecki rozkład jazdy z 1944 r. Rozkłady z linii wokół Piły najprościej ściągnąć z mapki Pomorza (wystarczy kliknąć na wybraną linię): http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil1/map-pom.html

: 14 sie 2006, 19:46
autor: Luke I
Oto porównanie niektórych pociągów na Ostbahnie:
http://gmfk.cal.pl/cpg144/displayimage. ... =75&pos=11

Widać różnicę ;)
Pozdrawiam

: 18 sie 2006, 13:45
autor: ziolek
Hm... Czy porównane zostały pociągi tej samej klasy? Może jaśniej. Czy oby ówczesny pośpieszny z dzisiejszym osobowym?

: 18 sie 2006, 19:29
autor: Luke I
Według mnie pokazano jak dbano kiedyś o tą linię (dalekobieżne pociągi pośpieszne i ekspresy), a jak teraz (kilka par osobowych i to w większości szynobusy). Ostatni "porządniejszy" pociąg "Tur" w tym SRJP już nie jeździ...
Pierwsze zostały porównane pociąg pośpieszny z dawnym expressem, potem obecny IC z dawnym pospiesznym, następnie osobowe.
Czyli rozbieżności w klasach pociągów osobowy - pośpieszny nie było.
Pozdrawiam

: 19 sie 2006, 22:21
autor: ziolek
To tym smutniejsze. Dzięki za odpowiedź.

Re: Tak się kiedyś jeździło...

: 12 sty 2012, 15:15
autor: adam
Pila na tle sieci kolejowej w powojennym atlasie.

Obrazek Obrazek

Re: Tak się kiedyś jeździło...

: 05 wrz 2012, 10:58
autor: kolega