Miejski Zakład Komunikacji w Pile rozstrzygnął przetarg na dostawę jednostki pływającej, która będzie pełniła rolę tramwaju wodnego.
Fot. mat. prasowe Waterbus
W prowadzonym przez Miejski Zakład Komunikacji w Pile postępowaniu przetargowym wpłynęły dwie oferty. Jeden z wykonawców - firma z Malborka - za dostawę tramwaju wodnego chciała uzyskać ponad 392 tysiące złotych. MZK wybrał drugą, tańszą ofertę. Tym samym przetarg na dostawę dwukadłubowej łodzi motorowej do przewozu 12 osób wraz ze środkami ratunkowymi wygrała spółka Waterbus z Nowej Wsi w województwie mazowieckim, której oferta opiewa na kwotę 270 tysięcy złotych.
Zamówiony przez MZK tramwaj wodny ma być wyprodukowaną w tym roku dwukadłubową łodzią motorową o długości około 10 metrów i szerokości około 3 metrów. Spółka Waterbus podobną łódź zbudowała dla Wyszogrodu. Pilski tramwaj będzie będzie wyglądał niemal jak ten.
Fot. mat. prasowe Waterbus
Wynikom postępowania przyjrzy się teraz komisja przetargowa. Jeśli nie zostaną znalezione żadne błędy, to w najbliższym czasie zostanie podpisana umowa ze spółką Waterbus. Czas na dostarczenie tramwaju wodnego do Piły zwycięzca przetargu będzie miał do 22. kwietnia.
Tramwaj wodny w Pile ma być nie tylko atrakcją turystyczną, ale i uzupełnieniem komunikacji miejskiej. Dlatego będzie kursował regularnie, według rozkładu jazdy. Niewykluczone też, że w rejs będzie można wyruszyć na podstawie obowiązujących w autobusach biletów i Pilskiej Karty Miejskiej. W pierwszy rejs po Gwdzie MZK zabierze nas prawdopodobnie w maju tego roku. Tramwaj będzie kursował między trzema gotowymi już przystaniami na Gwdzie.
Taka piękna rzeka. Jeszcze tramwaju nam brakowało. Jest za wąska i za płytka na takie rzeczy. Zobaczcie co się stało jak czyścili rzekę bo ciągli barki. Jak ucierpiała dolna Gwda. Teraz czeka to odcinek miejski. Przyroda może nie obronić się.
A co z tą rozwaloną barką koło Rodła? Dalej ma stać i szpecić? Ludzie mają pływać koło tego syfu? Miasto takie bezradne i nie może usunąć tego złomu z rzeki, bo właścicielka nie kwapi się?
Max 12 osób ma przepłynąć jednorazowo, to za mało. Oczywiście można powiedzieć że starczy bo nie będzie i tak wielu chętnych. Ale tramwaj wodny ma przyciągnąć, np. zorganizowane grupy czyt. szkoły, przedszkola z regionu pilskiego, a taka grupa wraz z opiekunami liczy zapewne więcej osób. Czyli lekka kicha.
FilipFifulec pisze:Taka piękna rzeka. Jeszcze tramwaju nam brakowało. Jest za wąska i za płytka na takie rzeczy. Zobaczcie co się stało jak czyścili rzekę bo ciągli barki. Jak ucierpiała dolna Gwda. Teraz czeka to odcinek miejski. Przyroda może nie obronić się.
Masz trochę racji. Przy bliższym przyjrzeniu się naszej rzece, okazało się że żeglowanie po niej może być niebezpieczne. Mielizny, stare drzewa, pozostałości mostów i innych urządzeń.
Niestety tramwaj wodny to nie tylko koszt jego zakupu, ale również utrzymanie toru wodnego (tak to się chyba nazywa).
Pozdrawiam!
zgredek pisze:Rozpoczęto oczyszczanie toru dla Tramwaju wodnego.
Usuwanie pozostałości tamy, i nie tylko:
Niespodzianki przy 11 Listopada.
Okolice Al. Niepodległości.
Te drzewa to chyba pozostałość po pierwszym moście drewnianym w Pile? Pan Usurski tłumacząc pierwszy plan Piły w muzeum Staszica powiedział żeby zbadać pozostałości filarów drewnianych owych 2 mostów między wyspą. Proszę się z nim skontaktować.
Gdy usłyszałem o tramwaju wodnym w Pile pomyślałem, że to żart z kategorii poznańskiej fujibany... ale qrcze to pudełko pływa ;) Gdyby okazało się, że to jest jednak nazbyt kosztowna miejska zabawka zawsze idzie uzbroić go w pałki, zainstalować fotoradar i już stanie się kanonierką straży miejskiej ;) np. może zacząć wlepiać mandaty tonącym w niedozwolonych miejscach restauracyjnym krypom...
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji...
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Nie jesteś członkiem DP? Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.