Fokker D VII
: 11 lip 2005, 13:15
Przez znawców lotnictwa uznawany za najlepszy samolot myśliwski I wojny światowej.
Fokker VII D był najlepszym niemieckim myśliwcem w pierwszej wojnie światowej.
Latał od kwietnia do listopada 1918 roku.
Uzasadnioną reputację osiągnął dzięki swojej zwrotności na dużych wysokościach i potężnej mocy.
Stery były znakomicie wyważone VII D mógł na dużej wysokości ''wisieć'' na śmigle, kiedy w locie wznoszącym strzelał do znajdującego się nad nim przeciwnika.
Swą wytrzymałość zawdzięczał kadłubowi spawanemu z rur stalowych ( pokrytych na krawędzi natarcia sklejką i metalem ) i niskiemu układowi dwupłatowych skrzydeł ( pokrytych na krawędzi natarcia sklejką ).
Ten dwupłatowiec miał samonośne płaty, dodatkowo wzmocnione zastrzałami.
Typ D VII wyposażono w silnik Mercedes D III o mocy 119 kW lub jeszcze silniejszy BMW.
http://www.nasm.si.edu/research/aero/ai ... r_dvii.jpg
Dane techniczne D VII .
Jednomiejscowy myśliwiec.
Rozpiętość: 8, 90 m.
Długość: 6, 95 m.
Napęd: silnik BMW III o mocy 138 kW ( 185 KM )
Uzbrojenie: 2 k. m. 7, 9 mm - MG 08/15
Prędkość maksymalna:
200 km/h na poziomie morza
Czas trwania lotu: 1 h 30 min.
Fokker VII D był najlepszym niemieckim myśliwcem w pierwszej wojnie światowej.
Latał od kwietnia do listopada 1918 roku.
Uzasadnioną reputację osiągnął dzięki swojej zwrotności na dużych wysokościach i potężnej mocy.
Stery były znakomicie wyważone VII D mógł na dużej wysokości ''wisieć'' na śmigle, kiedy w locie wznoszącym strzelał do znajdującego się nad nim przeciwnika.
Swą wytrzymałość zawdzięczał kadłubowi spawanemu z rur stalowych ( pokrytych na krawędzi natarcia sklejką i metalem ) i niskiemu układowi dwupłatowych skrzydeł ( pokrytych na krawędzi natarcia sklejką ).
Ten dwupłatowiec miał samonośne płaty, dodatkowo wzmocnione zastrzałami.
Typ D VII wyposażono w silnik Mercedes D III o mocy 119 kW lub jeszcze silniejszy BMW.
http://www.nasm.si.edu/research/aero/ai ... r_dvii.jpg
Dane techniczne D VII .
Jednomiejscowy myśliwiec.
Rozpiętość: 8, 90 m.
Długość: 6, 95 m.
Napęd: silnik BMW III o mocy 138 kW ( 185 KM )
Uzbrojenie: 2 k. m. 7, 9 mm - MG 08/15
Prędkość maksymalna:
200 km/h na poziomie morza
Czas trwania lotu: 1 h 30 min.