Strona 8 z 10

: 02 lip 2006, 22:03
autor: Luke I
Dzisiejszą "Fregatę" prowadziła ET22-411. Dziwne, że "byczki" prowadzą już pociągi kwalifikowane :shock:
Pozdrawiam

: 03 lip 2006, 00:31
autor: pavvlo
Piterek pisze:Przecież możemy zakładać nowe tematy tutaj (możemy? SA108?).
Niedawno SA108 zaproponował mi aby utworzyć nowy dział na forum związany z pilską koleją. Widząc że na naszym forum jest coraz więcej kolejowych tematów podzielam jego zdanie :) . Niebawem możecie się spodziewać na naszym forum nowego działu "Kolejowa Piła/Schneidemuhl". Mam jednak nadzieję że będziecie bardziej pogłębiać w tym dziale pilski wątek historyczny związany z tym tematem?!

: 03 lip 2006, 08:44
autor: Piterek
No to rewelacja. Owszem, o historii też, ale czy to bedzie nietakt, jesli będziemy rozmaiać o współczesnej kolei wokół Piły? :wink:
Luke I pisze:Dzisiejszą "Fregatę" prowadziła ET22-411. Dziwne, że "byczki" prowadzą już pociągi kwalifikowane :shock:
Pozdrawiam
Sfociłem ją przy wyjeździe z Piły, tyle że prawie pod słońce :(
Teraz jeżdzi więcej pociągów (sezonowych) i dlatego wykorzystują byki do ich prowadzenia.

: 03 lip 2006, 11:25
autor: SA108
Piterek pisze:No to rewelacja. Owszem, o historii też, ale czy to bedzie nietakt, jesli będziemy rozmaiać o współczesnej kolei wokół Piły? :wink:
Oczywiście ;). Tak jak napisał pavvlo ten dział już niedługo powinien się pojawić.

: 03 lip 2006, 19:28
autor: SA108
No i mamy nowy dział. Głównie jest on poświęcony historii kolei, ale posty na temat teraźniejszości też mogą się pojawiać, jak zresztą wskazuje nazwa działu ;). Oczywiście przenieśliśmy tutaj także starsze tematy związane z koleją.
Pozdrawiam

: 03 lip 2006, 21:45
autor: Piterek
No to super. Teraz możemy sobie rozbić tematykę. Apropos innych tematów, to trochę już na tym forum napisano nt. kolei. Aż przykro, że mnie tu wcześniej nie było :lol:

: 13 lip 2006, 11:42
autor: ziolek
SA108 pisze:
Piterek pisze:Wspomniany "kanadyjczyk" - zdjęcie to zrzut z filmu więc trochę rozmyte :)
Obrazek Obrazek
:shock: :shock: :shock:
O której widziałeś ją w Pile? JT42CWR vel class 66 to najnowocześniejsze i najmocniejsze (3300 KM) loki spalinowe jakie można spotkać w Polsce!
Dla zainteresowanych dodam, że ów lokomotywę widzialem w tym samym miejscu w ostatni wtorek około 19:30.

: 14 lip 2006, 20:50
autor: Luke I
Wracając do tematu "Byków".
Piterek pisze:Teraz jeżdzi więcej pociągów (sezonowych) i dlatego wykorzystują byki do ich prowadzenia.[/code]
Rozmawiałem dziś z mechanikiem z ZT Poznań i wyjaśnił drugi powód szczególnej aktywności byków:
Otóż przy szopach w wielu miastach kraju stoi około 200 siódemek czekających na naprawę. Liczniejszych "Byków" niegdy za mało, a na NR i NG siódemek póki co "nie ma kasy". Wyjątkami są 07-096, 07-348, 07-122 i kilka innych (122 jest po wypadku w Kłaju i nie wiadomo co z tym lokiem). Naprawy tych elektrowozów póki co wykonują solidnie i planowo raczej tylko ZNTK w obrębie ZT Poznań.

Teraz coś bardziej "pilskiego". Otóż dziś popołudniowy pociąg osobowy z Poznania (zresztą prowadzony przez "Byka", nr 1125) składał się z 4-członowej bipy (malowanie "bohunowskie") oraz trzech bonanz bh.
Takie i podobne (w ilości wagonów) składy widywano w przeszłości, więc myślałem, że wreszcie choć w sezonie wróciły "stare, dobre czasy".
Jednak okazało się, że bonanzy to... podsył do "Bluesa..." ;)
Pozdrawiam

: 22 lip 2006, 22:42
autor: Luke I
Wypełniając prośbę SA108, ażeby w tym temacie umieszczać posty o swoich ulubionych lokomotywach, specjalnie dla Adacha podaję kilka linków, w których może znaleźć wszystko o Jego Ulubionym Byczku:

Info o loku:
http://pl.wikipedia.org/wiki/ET22
http://users.uj.edu.pl/~krslowik/kolej/et22/et22_01.htm

Galerie:
http://www.rail.pl/galeria/
http://www.gmfk.cal.pl/cpg144/index.php

Jest tego oczywiście duuużo więcej, ale dla Naszego Ulubionego Adacha całkowicie wystarczy ;)

Pozdrawiam

: 24 lip 2006, 12:04
autor: ziolek
Luke I pisze:Wracając do tematu "Byków".
Piterek pisze:Teraz jeżdzi więcej pociągów (sezonowych) i dlatego wykorzystują byki do ich prowadzenia.[/code]
Rozmawiałem dziś z mechanikiem z ZT Poznań i wyjaśnił drugi powód szczególnej aktywności byków:
Otóż przy szopach w wielu miastach kraju stoi około 200 siódemek czekających na naprawę. Liczniejszych "Byków" niegdy za mało, a na NR i NG siódemek póki co "nie ma kasy". Wyjątkami są 07-096, 07-348, 07-122 i kilka innych (122 jest po wypadku w Kłaju i nie wiadomo co z tym lokiem). Naprawy tych elektrowozów póki co wykonują solidnie i planowo raczej tylko ZNTK w obrębie ZT Poznań.
W czerwcu w Obornikach Wielkopolskich miałem nieprzyjemność być świadkiem zamiany EU 07 na ET 22. Wówczas to w lokomotywie Słowińca popsuł się układ hamulcowy. Wielkość opóznienia 60 min.

: 24 lip 2006, 12:39
autor: Luke I
Uwzięli się na te Byki ;)
Według mnie nie są złe, w przypadku długich i ciężkich pociągów pasażerskich są nawet lepsze od EU07. Dobrze sprawdzają się na mniej krętych trasach. Siódemek niestety PKP Cargo nie chce naprawiać, bo obsługują one pociągi z firmy "PKP Przewozy Regionalne", która nie przynosi dochodów i ma pełno długów. Cargo obsługuje brutta, prowadzone przez ET22.
Jak wiadomo, siódemki stoją, a byków jest około 1000, więc "z nudów" (hehe) wypełniają luki. ]
Ja osobiście na równi traktuje obydwa elektrowozy, zacne i zasłużone, a przede wszystkim dość niezawodne od wielu lat.
Podaję linka do tematu na pewnym forum, gdzie wszystko jest dokładnie wyjaśnione przez maszynistów z CM Łódź.

http://www.gmfk.cal.pl/phpBB/viewtopic.php?t=130

Pozdrawiam

: 21 sie 2006, 21:47
autor: ziolek
Pod tym adresem http://forum.i-pila.pl/viewtopic.php?p=54088#54088 napotkałem coś co przyznaje mnie zbulwersowało. :?

: 25 sie 2006, 11:32
autor: Luke I
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Mi% ... nicy_Kolei
http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Maszynista

, czyli humorystyczne podejście do kolei (MK i maszynisty w polskiej encyklopedii humoru;))
Definicję "MK" pisałem sam. Troszeczkę humoru nigdy nie zaszkodzi ;)

Ziolek - mnie też zbulwersował ten artykuł. Czyżby chcieli wyciąć peron 5 i 6 ?. Jak oni to widzą?! Przecież nie ma innej możliwości odprawy pociągów w kierunku Chojnic. Chyba że chcą w ciągu kilku lat zamknąć tą linię :(
Pozdrawiam

: 25 sie 2006, 14:07
autor: SA108
Zauważ, że w tym artykule jest mowa o "przesunięciu" peronów 5 i 6 (cokolwiek by to miało znaczyć) a nie o ich likwidacji. Jeśliby jednak rzeczywiście chcieli je likwidować, to wyjazd w stronę Chojnic trzebaby zorganizować zupełnie inaczej.

: 25 sie 2006, 14:14
autor: Luke I
Ciekawe gdzie można je "przesunąć" ;)
Pozdrawiam

: 25 sie 2006, 15:03
autor: Piterek
Ja myślę, że tu raczej chodzi o rejon torów towarowych od toru 17-tego bodajże w kierunku miasta. Jakby nie było zajmują dość sporo miejsca. Poza tym wiem, ze istnieje plan zmiany przebiegu obecnej ulicy Zygmunta Starego. Ma iść obecnym parkingiem, a parking ma być przeniesiony na drugą stronę i połączony z nowym przy nowym odcinku ulicy ZS. Powstałby zatem plac (po wyburzeniu bydynków przy ulicy i likwidacji torów), na którym możnaby wybudować nowy terminal (no może to zbyt dumna nazwa, ale w branży teraz taka moda). Mnie wpada do głowy pomysł, aby torów nie likwidować, bo może się przdadzą przy wzroście ilości przewozów po wejściu przewoźników zagranicznych, aby wybudować terminal nad torami, coś a'la dworzec główny w Częstochowie. Są tam fajne galerie ponad torami. Tyle, że koszty... :(

: 25 sie 2006, 15:50
autor: ziolek
Dokładnie. Myślę, że przy rysujących się perspektywach należałoby się z tą przebudową wstrzymać, albo pomysł wręcz porzucić. Jedynym kompromisem mogłoby być sprowadzenie torów pod ziemię, ale jak wspomniałeś w grę wchodziłyby koszty.
Swoją drogą widzę, że to jakaś ogólnopolska tendencja. :? http://www.rynek-kolejowy.pl/?p=wiecej&id=4215

Zastanawiam się także jak to rozwiązanie widzi PKS, skoro przez lata nie wywiesza na dworcu PKP swojego rozkładu (i odwrotnie).

: 18 wrz 2006, 14:54
autor: ziolek
Wzmianka o kolei w naszym regionie : http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=4354

: 13 paź 2006, 21:10
autor: SA108
Dzisiaj w Obornikach widziałem SU46 jadącą z towarowym w kierunku Poznania. Czyżby zdawka z Rogoźna albo Czarnkowa? W Poznaniu natomiast napotkałem zmodernizowanego EN57 z nowym przodem oraz SA132.

: 15 paź 2006, 20:24
autor: karpil
Z Rogożna jeżdżą zdawcze do Czarnkowa i do zakładów w Rogoźnie (niestety nie wiem jakich). Zdawka rusza z Poznania Franowa wczesnym ranem;) pozdrawiam!!

: 15 paź 2006, 20:35
autor: Piterek
SA108 pisze:Dzisiaj w Obornikach widziałem SU46 jadącą z towarowym w kierunku Poznania. Czyżby zdawka z Rogoźna albo Czarnkowa? W Poznaniu natomiast napotkałem zmodernizowanego EN57 z nowym przodem oraz SA132.
SA108 Ja też byłem dziś w Poznaniu. I to pewnie w tym samym czasie co Ty, bo też widziałem SA132, ale nie zdążyłem go sfocić :( Mam za to kilka fotek siudemek po naprawach rewizyjnych/głównych:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W tym miejscu podziekowania dla kolegi Łukasza z Wrocławia, z którym spędziłem na dworcu jakąś godzinkę. Opowiedział mi o EU07-483 i o jej wypadku, a tenże lok udało nam się spotkać na peronie 5. Nie ma śladu po uszkodzeniu.
Obrazek Obrazek

I jeszcze zagadka pod tytułem "Co to Jest?"
Obrazek

: 17 paź 2006, 21:30
autor: SA108
Piterek pisze:SA108 Ja też byłem dziś w Poznaniu. I to pewnie w tym samym czasie co Ty, bo też widziałem SA132, ale nie zdążyłem go sfocić :(
Ja go widziałem około 13:00. Miał jechać do Gołańczy.
I jeszcze zagadka pod tytułem "Co to Jest?"
Obrazek
To oczywiście zmodernizowany EN57 pod Mostem Dworcowym w Poznaniu.

: 18 paź 2006, 09:22
autor: Piterek
Brawo. Ale Ty go widziałeś na żywo. Ja też byłem w Poznaniu między 12:00 a 14:00, czyli byliśmy w tym samym czasie. Nie widziałeś mnie jak z kolegą z Wrocławia biegaliśmy za lokami? :)

Kilka fotek tego kibla:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I ciekawośtka: pociąg jest w pełni monitorowany. W kabinie maszynisty jest monitor i w zasadzie wszystkie przedziały są na podglądzie. Szkoda, że reszta, tzn. mechanika jest stara.

: 18 paź 2006, 18:46
autor: SA108
Zdaje się, że nie byliśmy w Poznaniu tego samego dnia ;). Ja byłem tam w piątek, a tego dnia aż do późnego popołudnia było pochmurno i mgliście, natomiast na Twoich zdjęciach widzę słońce.

: 06 lis 2006, 13:27
autor: Piterek
Taka ciekawostka z targów Tour Salon 2006 w Poznaniu. Wagon konferencyjny PKP Intercity.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Jak dla mnie to bardzo sympatycznie: plazma, nagłośnienie, barek...